Data
Luchtkwaliteit langs wegen 2012 (Monitoringsronde 2013)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009, bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden. Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen. Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL. Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden. Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool. Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen. De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten. De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 32,5 ug/m3 jaargemiddeld. De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Wegen gebruikt voor het bepalen van Luchtkwaliteit langs wegen 2009 - PZH
Deze wegen zijn gebruikt in de NSL-monitor. Voor deze wegen is de luchtkwaliteit bepaald. Deze gegevens zijn te vinden in LUCHT_NSL_J2010_R2009
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Luchtkwaliteit langs wegen 2014 (Monitoringsronde 2015)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009, bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden. Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen. Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL. Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden. Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool. Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen. De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten. De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 31,2 ug/m3 jaargemiddeld. De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Luchtkwaliteit langs wegen 2011 (Monitoringsronde 2012)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009, bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden. Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen. Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL. Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden. Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool. Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen. De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten. De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 32,5 ug/m3 jaargemiddeld. De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Wegen gebruikt voor het bepalen van Luchtkwaliteit langs wegen 2009 - overig
Deze wegen zijn gebruikt in de NSL-monitor. Voor deze wegen is de luchtkwaliteit bepaald. Deze gegevens zijn te vinden in LUCHT_NSL_J2010_R2009
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Wegen gebruikt voor het bepalen van Luchtkwaliteit langs wegen 2013
Deze wegen zijn gebruikt in de NSL-monitor. Voor deze wegen is de luchtkwaliteit bepaald. Deze gegevens zijn te vinden in LUCHT_NSL_J2014_R2013
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Wegen gebruikt voor het bepalen van Luchtkwaliteit langs wegen 2015
Deze wegen zijn gebruikt in de NSL-monitor. Voor deze wegen is de luchtkwaliteit bepaald. Deze gegevens zijn te vinden in MR2016_RJ2015
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Wegen gebruikt voor het bepalen van Luchtkwaliteit langs wegen 2011
Deze wegen zijn gebruikt in de NSL-monitor. Voor deze wegen is de luchtkwaliteit bepaald. Deze gegevens zijn te vinden in LUCHT_NSL_J2012_R2011
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Luchtkwaliteit langs wegen 2016 (Monitoringsronde 2017)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009,
bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden.
Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen.
Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL.
Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden.
Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool.
Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen.
De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten.
De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 31,2 ug/m3 jaargemiddeld.
De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Luchtkwaliteit langs wegen 2013 (Monitoringsronde 2014)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009, bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden. Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen. Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL. Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden. Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool. Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen. De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten. De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 31,2 ug/m3 jaargemiddeld. De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Wegen gebruikt voor het bepalen van Luchtkwaliteit langs wegen 2012
Deze wegen zijn gebruikt in de NSL-monitor. Voor deze wegen is de luchtkwaliteit bepaald. Deze gegevens zijn te vinden in LUCHT_NSL_J2012_R2011
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Luchtkwaliteit langs wegen 2020 (Monitoringsronde 2017)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009,
bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden.
Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen.
Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL.
Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden.
Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool.
Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen.
De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten.
De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 31,2 ug/m3 jaargemiddeld.
De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Luchtkwaliteit langs wegen 2030 (Monitoringsronde 2017)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009,
bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden.
Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen.
Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL.
Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden.
Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool.
Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen.
De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten.
De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 31,2 ug/m3 jaargemiddeld.
De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Luchtkwaliteit langs wegen 2009 (Monitoringsronde 2010)
Het Nationaal Samenwerkingsprogramma Luchtkwaliteit, dat van kracht is sinds 1 augustus 2009, bevat een pakket aan maatregelen waarmee overal in Nederland tijdig wordt voldaan aan de Europese grenswaarden. Daarbij is rekening gehouden met de effecten van ruimtelijke ontwikkelingen waarover binnen de looptijd van het NSL een besluit wordt genomen. Vanaf 2010 vindt jaarlijks een monitoring plaats van het NSL. Daarin wordt de ontwikkeling van de luchtkwaliteit gevolgd en wordt de uitvoering van de maatregelen en projecten die zijn opgenomen in het NSL, bijgehouden. Ten behoeve van deze monitoring worden berekeningen uitgevoerd met de Monitoringstool. Indien uit de monitoring blijkt dat de doelstellingen van het NSL niet worden gehaald, kunnen extra maatregelen worden getroffen. De grenswaarde voor NO2 (stikstofdioxide) is 40 ug/m3, en deze moet in 2015 zijn bereikt op NSL toetspunten. De grenswaarden voor PM10 zijn 40 ug/m3 jaargemiddeld en een daggemiddelde van 50 ug/m3, die echter overeenkomt met 32,5 ug/m3 jaargemiddeld. De fijn stof grenswaarde moet in 2011 zijn bereikt.
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.
Wegen gebruikt voor het bepalen van Luchtkwaliteit langs wegen 2014
Deze wegen zijn gebruikt in de NSL-monitor. Voor deze wegen is de luchtkwaliteit bepaald. Deze gegevens zijn te vinden in LUCHT_NSL_J2014_R2020
Voor meer informatie kunt u ook de metadata in het Nationaal Georegister raadplegen.